fredag 30 november 2012

Flugsvampar av marshmallows

Jag älskar pyssel. Det är kanske av den anledningen som jag ser så mycket fram emot högtider - jul(julgranskarameller, ljus, pepparkakshus och hemgjorda julkort), halloween(egen dräkt), midsommar(kransen och stången).

Julen är kanske den mest pysselvänliga högtiden av alla och det tänker jag utnyttja till fullo! Så igår packade jag min tygpåse med marshmallows i olika storlekar, röd karamellfärg, vit choklad, strösselkulor och tandpetare för att bege mig till Anna och pyssla flugsvampar! 

Det gick sådär. Först brände vi den vita chokladen som vi skulle doppa marshmallowsen(?) i. Sedan gjorde vi kristyr istället, men den blev för lös. Sedan blev den för hård. Sedan brydde vi oss inte längre och doppade ändå.

Så kom vi på att vi inte hade någon oasis(inte bandet alltså, utan sådana klossar man har att sätta blomsterarrangemang i) så vi tog en banan och satte marshmallowstandpetarna i den. 

Väldigt lyckat. Såg PRECIS ut som på bilderna i tidningen som jag hittade pysslet i. 



Ja, ni ser ju hur jävla fint det blev.

3 kommentarer: